Did you ever wonder what is like to be an actress? No, not a Hollywood movie star, just one of the remaining 90% of the players... Here, you're gonna find the answer! Welcome to my life, Umberta, actress not (yet) a star!


Translate

Find your favorite posts

5.25.2013

Pink & blue wedges

As long as I can remember, I've always loved high heels & always hated wedges. At least on me.
I remember looking at wedges on my sister or girlfriends, thinking they have nice shoes. Then to try them on and to find them so unlovely on me. So I just stopped and never worn a pair of wedges. End of the story.
Until the day, walking around Montmartre neighborhood in Paris, I came across a huge shoe shop full, but really full, of shoes of any kind and color! I obviously walked in and immediately felt in love with a pair of pink and light blue pumps. Except that when I took and turned them, I discovered they weren't high heels pumps but wedges! I was so disappointed. As I don’t wear wedges. I went out. Kept thinking about those shoes. Turned around. Walked in again. Asked if I could try the shoes, just to be sure I couldn't possibly like them…And eventually find these wedges not so bad on me. As they weren't expensive at all, I actually bought them. And you know what? I really wear them. To go out. In real life. So here they are, my first pair of wedges.
In fact I like them. On me. And they’re comfortable. I’m even thinking I could buy a second pair of wedges. Perhaps some wedges sandals for the summer. Any advice?

Aussi loin que je me souvienne, j'ai toujours aimé les talons hauts et toujours détesté les compensées. Du moins sur moi.
Je me souviens voir des chaussures à talons compensés sur ma sœur ou des copines, et penser qu’elles avaient des jolies chaussures. Puis les essayer et les trouver disgracieuses sur moi-même. J’ai donc tout naturellement arrêté et je n’ai jamais porté des compensées. Fin de l'histoire.
Jusqu'au jour où, en me promenant aux alentours de Montmartre à Paris, je suis tombée sur un énorme magasin de chaussures plein, mais vraiment plein, de chaussures de toutes sortes et couleurs! Bien évidemment je suis rentrée et je suis immédiatement tombée amoureuse d’une paire d’escarpins rose et bleu clair. Sauf que quand je les ai pris et retournés, j'ai découvert que ce n’étaient pas de escarpins, mais des compensées! J'étais tellement déçue. Car je ne porte pas de compensées. Je suis donc sortie. J’ai continué de penser à ces chaussures. J’ai fait demi-tour. Je suis rentré à nouveau dans le magasin. J’ai demandé si je pouvais les essayer ; juste pour être sure qu’elles ne pouvaient pas vraiment me plaire… Et finalement j’ai trouvé qu’elles n’étaient pas si mal sur moi. Comme elles n’étaient vraiment pas chères, je les ai achetées. Et vous savez quoi? Je les ai même aussi mises. Pour sortir. Dans la vraie vie.
Donc voilà, ma première paire de chaussures compensées.
En fait, je les aime bien. Sur moi. Et elles sont confortables. Je suis même en train de penser que je pourrais aussi en acheter une deuxième paire. Peut-être des sandales compensées pour l’été. Des conseils?


Wedges : Sergio Todzi
Jacket : H&M
Jeans : Mango (ref. Alice)
Top : Bershka

No comments:

Post a Comment

AddThis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...