Did you ever wonder what is like to be an actress? No, not a Hollywood movie star, just one of the remaining 90% of the players... Here, you're gonna find the answer! Welcome to my life, Umberta, actress not (yet) a star!


Translate

Find your favorite posts

5.09.2014

UN-COOKING

Imagine a fish out of water…

Imaginez une poule devant un couteau...
…well, this is me in the kitchen!

...Eh bien, c'est moi à la cuisine!
I admit, I'm not very good at cooking (forget the clichés of the Italian girl preparing mouthwatering meals!) plus I don't really like it! I can easily think of 1 million other more interesting things to do than cooking.
Still, as I cannot live on chocolate, pizza and burgers…Well actually I could, only that wouldn't be very healthy, right?
And ready-made meals are not really my cup of tea… To eat a box filled with not better identified products, no thanks!
I need to find a solution! ;)
The lucky girl I am actually has a boyfriend who loves to cook and he's very good at it! But - as you can imagine there is a but - as he works a lot and often comes back home later than me in the evening, I still have to devote myself from time to time and put me to cooking!
Usually, what I love are tasty, healthy and balanced meals, easy and above all quick to prepare and nicely presented (yes, we can have it all!!).
If I do not like to cook, I do love to take pictures and to share… And as I'm sure I'm not the only girl in this situation, I thought to document all my cooking attempts step by step and share them. And maybe you can suggest new recipes too. And I'm sure that this exchange will make cooking much more fun!
We will call this the UN-COOKING!! ;p

Je l'admets je ne sais pas trop cuisiner (oubliez les clichés de la femme italienne qui prépare des plats succulents!), mais surtout… je n'aime pas ça! Je peux penser à 10 milliards d'autres choses plus intéressantes à faire que faire la cuisine.
Soit, comme je ne peux pas vivre que de chocolat, pizzas et burgers…Enfin, pour être totalement honnête, oui, je pourrais, seulement cela ne serait pas trop salutaire, n'est-ce pas?!
Et les plats préparés ce n'est pas vraiment ma tasse de thé… manger de barquettes remplies de produits non mieux identifiés, non merci! 
Il me faut une solution! ;)
J'avoue que j'ai quand même une grande chance: mon amoureux aime bien cuisiner et en plus le fait très bien! Mais - parce-que vous vous en doutez bien qu'il doit y avoir un mais - comme il travaille beaucoup et il rentre souvent bien plus tard que moi le soir, il faut bien que je me dévoue de temps en temps et me mette aux fourneaux!
En général, ce que j’aime ce sont de plats bons, sains et équilibrés, faciles et surtout rapides à préparer et joliment présentés (oui, oui, on peut tout avoir!!).
Si je n'aime pas faire la cuisine, j'aime prendre des photos et partager... Et comme je suis sure de ne pas être la seule fille dans cette situation, j'ai pensé de documenter le tout, pas à pas, et  partager mes trouvailles pour m'en sortir aux fourneaux. Et peut-être que vous aussi vous pourrez me donner de nouvelles recettes. Et je suis sure qu'avec cet échange, cuisiner sera bien plus sympa! 
On appellera cela le UN-COOKING!! ;p

No comments:

Post a Comment

AddThis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...